Saturday 13 June 2020

Mod Sign Muatan Panjang dan Lebar game Euro Truck Simulator 2 (ETS2)

Salam geng TC. Post kali ni aku nak share mod trailer yang telah diedit dari trailer standard asal ETS2. Contoh seperti gambar di bawah.







Sudah diuji dalam game ETS2 Ver1.36 dan Ver1.37

Video


Download link



Skin mod percuma di Steam Workshop TCheedook 

 TCheedook Garage (skin shop dll ) 

 Youtube Channel 

Info mengenai jenis trailer lori di Malaysia.


Trailer lori adalah kenderaan yang digunakan untuk mengangkut barangan atau kargo yang besar dan berat. Trailer lori biasanya terdiri daripada dua bahagian, iaitu prime mover dan trailer. Prime mover adalah kenderaan yang menarik trailer, manakala trailer adalah tempat di mana barangan atau kargo disimpan.

Di Malaysia, terdapat pelbagai jenis trailer lori yang digunakan untuk tujuan yang berbeza. Antara jenis-jenis trailer lori yang biasa dijumpai di Malaysia ialah:
  • Flatbed trailer: Trailer yang mempunyai permukaan rata tanpa dinding atau bumbung. Trailer ini sesuai untuk mengangkut barangan yang tidak mudah rosak atau tidak memerlukan perlindungan daripada cuaca, seperti kayu, besi, atau mesin.
  • Box trailer: Trailer yang mempunyai dinding dan bumbung yang tertutup. Trailer ini sesuai untuk mengangkut barangan yang mudah rosak atau memerlukan perlindungan daripada cuaca, seperti makanan, pakaian, atau elektronik.
  • Tanker trailer: Trailer yang berbentuk silinder atau tabung yang digunakan untuk mengangkut cecair atau gas, seperti minyak, air, atau LPG.
  • Refrigerated trailer: Trailer yang mempunyai sistem penyejukan di dalamnya. Trailer ini sesuai untuk mengangkut barangan yang memerlukan suhu rendah untuk mengekalkan kesegaran atau kualiti, seperti makanan sejuk beku, buah-buahan, atau daging.
  • Low loader trailer: Trailer yang mempunyai permukaan rendah dan boleh dinaikkan atau diturunkan mengikut keperluan. Trailer ini sesuai untuk mengangkut barangan yang tinggi atau besar, seperti jentera berat, kereta, atau bot.
Untuk memandu trailer lori di Malaysia, anda perlu mempunyai lesen memandu kenderaan barangan (GDL) dan lesen kelas E2. Anda juga perlu mendapatkan lesen pengangkutan perdagangan (AP) daripada Agensi Pengangkutan Awam Darat (APAD) jika anda ingin menjalankan perniagaan pengangkutan barangan. Anda juga perlu mematuhi syarat-syarat dan peraturan-peraturan yang ditetapkan oleh APAD dan pihak berkuasa lain.

EmoticonEmoticon