Monday 5 June 2023

Lori bawa Kayu Balak Borneo Pacific 512


Salam geng, lama tak update blog. Kali ini admin nak share cara nak buat job logs (kayu balak) di SnowRunner.

Untuk membuat 'job logs' di SnowRunner, anda boleh menggunakan addon seperti Logging Frame Addon untuk Short Logs dan Log Trailer atau lori-lori yang ada frame khas seperti Cat 745C’s Log Carrier untuk Medium Logs. Anda juga boleh menggunakan Log Carrier Front dan Log Carrier Rear untuk Long Logs.


Beberapa tips untuk job logs (kayu balak):

  • Anda boleh memindahkan beberapa kayu balak sederhana dengan menggunakan 2 trailer dan menarik trailer kedua dengan winch atau menggunakan dua trak.
  • Jika anda perlu memindahkan lebih banyak kayu balak, saya cadangkan menggunakan crane dan addon penebangan atau semi sideboard dan mulakan mengumpul kayu balak secara manual.
  • Kayu balak pendek (short logs) boleh diangkut menggunakan Logging Frame Addon. Logging Frame Addon tidak menyokong kayu balak sederhana (medium logs); Logging Frame Addon untuk Kayu Balak Pendek (Kosong/Packed/Unpacked).
  • Kayu balak sederhana (medium logs) boleh diangkut menggunakan Log Trailer atau mana-mana trak yang add on untuk Medium Logging Frame.
  • Balak panjng (long logs) pulak boleh diangkut dengan menggunakan addon Log Carrier Front dan mesti digabungkan dengan trailer Rear Log Carrier. Jangan lupa beli di Trailer Shop yo!

Short Logs

Medium Logs

Long Logs (Front carrier)

Long Logs (Front + Rear log carrier)

EmoticonEmoticon